Sunday, March 7, 2010

mengapa aku

kian lama menyepi bukan bermakna sunyi
sekian lama berdiam bukan bermakna melupakan
tapi kerna ada tuntutan dan runtunan yang menyekang

hurm, what should I write here...because when I am writing here I always feel I am talking to someone which is myself. Too many things happen in the past 2-3 weeks. Some of them, a lot actually hurt me but in a positive view, they taught me to be a better one.

antara lebah pasti ada ratu,
antara yang tenggelam mungkin ada yang timbul
antara yang bersinar pasti ada yang menyerlah
antara seribu pasti ada satu
begitulah lumrah


so, dalam banyak2 yang berlaku, ada sesuatu yang paling terkesan di hati. how to describe how much it affects me. I cried all the night. then, still can make cry if i think about it even after two weeks.
hati ku sangat2 terguris waktu itu. aku tahu aku bukan lah baik sangat seperti insan2 itu. tapi apa salah aku?terasa diriku ditipu dan diperbodohkan. aku punya maruah, aku punya perasaan. aku tahu salah berdendam. tapi bukan pintaku. memang berdiam caraku. tapihati ku tetap kan terkesan dengan luka. memang dengan mudah riak wajahku berubah tapi xsemudah itu ku kan lupakan goresan luka di hati ini. inilah aku..ku xminta sesiapa memahami.

itulah kisah yang masih terkesan di hati ini sepanjang aku meninggalkan ruangan ini....
apepun yang kurasa, biarlah ku yang merasa.

No comments:

Post a Comment