Sunday, September 13, 2009

mungkin ku perlu

mungkin kuperlu berhenti
kerna dengan itu semua mungkin akan berakhir
perlukah aku berhenti
dari menyingkap warna pelangi
dengan harapan akan mewarnai hidupku satu masa nanti

mungkin ku perlu berhenti
kerana mungkin ku xsedari
warna mega merah di senjakala
cukup buat ku bahagia
mungkin sebagai manusia
aku terlalu tamak ingin memiliki
apa yang ingin kumiliki

mungkin kadangkala
aku terleka
dek kasih manusia
tanpa kumengira
kasih Tuhan tiada tandingannya

perlukah aku berhenti di sini
agar hati ini tidak lagi mengharap
pada sesuatu yang belum pasti kudapat
agar rasa itu termati di sini
terlerai harapan kasih
berkubur bersama kenangan

mungkin aku perlu berhenti di sini
perlukah aku berhenti di sini....

tatkala ini
hati meronta ingin mengadu
oh Tuhan berikanlah aku petunjukmu

perlukah aku berhenti di sini

~~~~~

No comments:

Post a Comment