Thursday, October 15, 2009

soalan lagi

sabankali persoalan diajukan
tiap kali itu fikiranku ligat mencari jawapan
menyusun kata agar tiada yang terluka
namun sampai satu masa
aku jadi buntu
lalu aku diam membisu
tiada kata kuberikan

hatiku sering bertanya
mengapa perlu soalan ini diajukan
berulang2
dan mengapa kuperlu menghadapi
situasi ini berulang kali
bila aku tersedar
aku terfikir
aku seharusnya bersyukur
mungkin ini ujian untuk aku menjadi lebih baik

hari ini
sekali lagi soalan berulang
sekali lagi aku memerah otak
memberikan jawapan sebaik mungkin
penolakan dengan berhemah

oh Tuhan
teruskanlah beri aku kesabaran
teruskanlah jadikan aku insan setia

kepada dirimu sahabat
kau sahabatku
dari ku baru mengenal angka
hingga ku pandai mengira
kita hanya kawan
terimalah ia satu kenyataan
tukarlah setiamu itu
pada yang lebih perlu
pastinya bukan aku

oh aku buntu
Ya tuhan bantulah aku
bantulah dia melupakan aku

~hari ceria ini hanya di permukaan wajah...dalam hatiku bergelojak, dalam fikiranku berselirat...mengapa aku sering menjadi panah yang melukai hati2 suci itu...kerna hatiku cuma satu~

No comments:

Post a Comment